Ubud deel 2 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jasper en Anne Finders - WaarBenJij.nu Ubud deel 2 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jasper en Anne Finders - WaarBenJij.nu

Ubud deel 2

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Anne

17 September 2015 | Indonesië, Ubud

De dag erna tijd voor wat inspanning, dus twee fietsen gehuurd. Thuis op internet al een route uitgeprint die ons langs de wonderschone rijstvelden moest leiden met als einddoel een waterval. Helaas bleken we niet goed in lezen, op de verwijzingen letten (zoals bij deze toko linksaf) en fietsen tegelijk. Na vaak om hulp te hebben gevraagd kwamen we uit op een drukke weg met stijle afdalingen (en hellingen). Nadat Anne twee keer slippend en slingerend de berg af was gegaan, besloten om de daarop volgende afdalingen te gaan lopen. De douche onder de waterval maakte echter veel goed! De terugweg op gevoel gedaan. Dit was hoe we het bedacht hadden: dwars door prachtige rijstvelden en kampungs!
De volgende dag tijdens de rit naar de rijstvelden van Jatiluwih met de taxi chauffeur veel gepraat over elkaars culturen (hij is hindoeïstisch). De rijstvelden zouden de mooiste van Bali zijn. Helaas stonden ze niet allemaal hoog, waardoor het niet zo'n idyllisch plaatje was als we gehoopt hadden. Toen door naar de vlindertuin, waar Anne verschillende grote vlinders op haar lichaam heeft gehad. De dag afgesloten met de zonsondergang bij de Tana lot.
Onze laatste dag in Ubud een Balinese kookles gedaan. De base gede, saté siap, tempé manis en jukut urab zullen we thuis zeker gaan maken! Zo door naar Sanur.

• 18 September 2015 - 09:48

Laurien:

WoW WoW woooooow

• 20 September 2015 - 13:59

Janneke:

Zo, wat een spannende avontuur!

Grtjes Janneke

• 20 September 2015 - 20:56

Marloes:

wow echt zo leuk om allemaal te lezen en de foto's te zien!!

• 21 September 2015 - 09:01

Hans:

Zo leuk om jullie een beetje te kunnen volgen. Het klinkt allemaal heel tof en het land ziet er prachtig uit op de foto's!

• 23 September 2015 - 20:54

Fely:

Die vlinders... mooi!

• 25 September 2015 - 12:15

Annemie:

Wauw, het ziet er weer fantastisch uit allemaal!! Avontuurlijk en sprookjesachtig :-) genieten zeg!!