Sanur en Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jasper en Anne Finders - WaarBenJij.nu Sanur en Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jasper en Anne Finders - WaarBenJij.nu

Sanur en Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Anne

27 September 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Na alle activiteiten ervoor gekozen om onze laatste dagen op Bali te relaxen in de kustplaats Sanur. Hier meerdere keren heerlijk gegeten bij een Warung (straattentje), met het Indonesische eten hoe wij het verwacht/gehoopt hadden, voor nog geen euro! Ook op een avondmarkt gegeten, waar de locals vanuit kleine karretjes hun eten stonden te verkopen. Verder hier naar de zonsopgang gekeken, op het strand gelegen, aan het zwembad gezeten en ons laten masseren. Het contrast tussen arm en rijk (luxe resorts) was hier goed zichtbaar. Dit gaf een beetje een nare smaak aan Sanur.

Na Bali doorgevlogen naar ons derde en laatste eiland: Java. Hier naar Yogyakarta gegaan. Een zeer drukke stad met een hele andere cultuur waar we aan moesten wennen. Hier het proces van het 'Batik' uitgelegd gekregen. Een tijdrovende manier van stofbewerking, maar erg mooi. Daarna met een becak (duwfiets) naar een kunstatelier gereden. De bestuurder moest meerdere keren afstappen om ons de berg op te krijgen, wat ons geen prettig gevoel gaf (wilde liever zelf duwen). Kunstatelier had veel moois en we hebben dan ook wat gekocht. De dag erna naar de Borobodur en Prambanan. Beide erg indrukwekkend! De dag erna met de trein vanuit Yogya naar Bandung gereisd. De reis ging dwars door dorpjes (goed zichtbaar hoe de mensen leven), door de rijstvelden en over wankele bruggen met een diepe afgrond ernaast... Bij aankomst moesten we om bij de uitgang van het treinstation te komen, door 3 stilstaande treinen. Weer een hele ervaring.

• 27 September 2015 - 17:05

Annemie:

De ervaringen blijven zich opstapelen :-) bijzonder dat ieder eiland weer zo heel anders is. Tof dat jullie ook per trein gereisd hebben.

• 27 September 2015 - 17:34

Marieke:

wouw mooie ervaringen !

• 27 September 2015 - 18:09

Ferd:

Mooie ervaringen !!!!
    Benieuwd hoe jullie thuis dat Indonesische eten ook zo lekker gaan klaarmaken. Ik heb in ieder geval al 10x 1 euro klaarliggen voor de eerste 10 maaltijden ....

• 27 September 2015 - 20:39

Annemarie:

Echt bijzondere avonturen en gelukkig ook tijd genomen om te relaxen!