Toba-meer en Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jasper en Anne Finders - WaarBenJij.nu Toba-meer en Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jasper en Anne Finders - WaarBenJij.nu

Toba-meer en Ubud

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Anne

17 September 2015 | Indonesië, Ubud

Na de jungletrekking door naar het Toba-meer. Samen met twee anderen een privé taxi genomen, zodat we onderweg diverse batakdorpen en de sipiso-piso waterval konden bezoeken. De chauffeur reed als een formule 1 coureur en deed inhaalmanoeuvres waarbij wij onze ogen maar dicht deden. Daarna de overtocht met de ferry naar het schiereiland Samosir om hier 3 dagen te verblijven. Hier heerlijk gezwommen, onszelf op traditionele wijze in het meer gewassen en een wandeling gemaakt naar de markt. Om onze vlucht in de ochtend naar Bali te halen, moesten we de avond daarvoor al de laatste Ferry pakken. De hele nacht op de luchthaven verbleven (waar maar 1 tentje open was, waarvan de werknemer voor de tv lag te slapen), wat ons tijd gaf om te bekijken wat we op Bali konden gaan doen. Tijdens een korte tussenstop, waarbij wij (lees alle toeristen) verzocht werden te blijven zitten, werd het gehele vliegtuig gereinigd. Daarna doorgevlogen naar Bali.

Bali
We hebben ervoor gekozen in Ubud -het kunstzinnige, spirituele en healthy-food centrum - te verblijven en vanuit hier verschillende dingen te gaan doen. Onze eerste nacht voor wat meer luxe gekozen in een guesthouse iets onder Ubud met uitzicht over de rijstvelden vanuit onze kamer en een zwembad. Daarna verplaatst naar het centrum.
De eerste dag bij Katut en zijn vriend achterop de scooter (taxi) gegaan om naar het Birdpark en een koffieplantage te gaan. Erg leuk om achterop te zitten, hierdoor hebben we erg van de omgeving kunnen genieten. Het Birdpark had echt een aantal prachtige tropische vogels en shows. Anne mocht in een van de shows nog als vrijwilliger meedoen, wat resulteerde in een vogel op haar hoofd en een reuze papegaai als een baby in haar handen. Verder nog met verschillende vogels op de foto geweest en een roofvogelshow bezocht. Daarna doorgereden naar een koffieplantage. Verschillende koffie- en theesoorten mogen proeven, waaronder de Luwak koffie van de civetkat. Smaakte prima, maar verder niet bijzonder. Tussen de rijstvelden met ondergaande zon mogen eten. Jasper heeft hier een Balinese specialiteit op: smoked duck. Een geslaagde dag!

• 17 September 2015 - 08:42

Marieke:

Wat een avonturen .leuk om zo mee te beleven !

• 17 September 2015 - 10:04

Ferd:

Mooi hoor jullie avontuurlijk verhaal; jullie doen het goed ! Lekker genieten van de mooie omgevingen, het lekkere eten en de natuurlijk aanwezige middelen. Kan niet wachten wat jullie straks allemaal voor heerlijke indonesische gerechtjes gaan serveren.

• 17 September 2015 - 21:21

Franc:

Wow, wat zijn jullie lekker aan het genieten. Helemaal goed!! En wat zien jullie er relaxt uit met die vogels. Maar zijn dat nou vlinders die op Anne zitten?

• 17 September 2015 - 21:38

Marco:

Gaaf al deze verhalen....... jullie hebben een top tijd volgens mij....blijf genieten van al het mooie, de cultuur en van elkaar....... XXX

• 18 September 2015 - 05:56

Suzanne:

Super zeg! Wat een mega vlinders! Leuk om zo weer wat mee te kunnen lezen, met jullie ervaringen!

• 18 September 2015 - 15:20

Anne-Marie:

Wat moeten we hier nog aan toevoegen? Het gaat zo te lezen zelfs jullie eigen verwachtingen te boven. Heerlijk hoor! Zoals alle vorige reacties ook aangeven : voor ons ook heerlijk om te lezen dat jullie zulke geweldige dingen mee mogen maken en zo ondernemend zijn!. Plaatsvervangend genieten dus ;-)
    Ga zo door!!
    Liefsss......